Onze verhalen

In onze blogs laten we zien waar we dagelijks mee bezig zijn. We geven onze visie op ons werk, op vernieuwingen en op verandering.

een groep mensen die op een bank zitten
Lees meer...

De veel gestelde vragen rond merkstrategie

Voordat wij bij een bedrijf starten met een traject voor een nieuwe merkstrategie, komen er veel vragen op ons af. En dat vinden we prettig, want hoe meer onze klanten vragen, hoe soepeler het proces loopt om tot een nieuwe merkstrategie te komen. We komen ook veel dezelfde vragen tegen. In deze blog geven we antwoord op een paar veelvoorkomende vragen over merkstrategie.

een vrouw die met een man spreekt
Lees meer...

Onze werkwijze: de design sprint van Dutchbreeze

Met een design sprint comprimeren wij projecten, die anders vaak maanden in beslag nemen, tot slechts 1 week.

Wij hebben in het verleden vaak meegemaakt dat ontwikkel-, strategische- of het identiteitstrajecten traag zijn. De oorzaak van deze traagheid ligt vaak in het niet maken van keuzes en beslissingen en doordat niet alle mensen direct worden gebrieft. Én omdat reclamebureau's enorm veel overhead creëren door het gebrek aan focus op 1 opdrachtgever.

een hand die schaakt
Lees meer...

Merkstrategie, duidelijke keuzes maken

Een merkstrategie is een plan met duidelijke keuzes. Aangevuld met doelen, dromen en ambities én de inzet van middelen op basis van het karakter van jouw bedrijf of merk.

Maar wat is het karakter van jouw merk of bedrijf? En welke middelen zet je in op basis van jouw karakter? Hoe maak je deze (vaak moeilijke) keuzes?

een mens die aan een computer werkt
Lees meer...

Umbraco CMS: gebruiksvriendelijk, veilig en supersnel

De keuze voor een goed Content Management Systeem is belangrijk. Waarom? Je wilt een gemakkelijke integratie van bestaande pakketten, veiligheid, snelheid, gebruiksgemak en natuurlijk verliefdheid van zowel de beheerders als de ontwikkelaars die ermee werken.

een paar speelgoedbeeldjes
Lees meer...

Positioneren: betrokkenheid vergroten door keuzes maken.

Ieder mens is uniek, althans dat vinden ze vaak. Je hebt idealen, waarden, kenmerken, dromen en ambities. We kijken ook naar ieder mens anders en we vormen vaak ons oordeel op basis van het eerste contactmoment. In hokjes denken: soms bewust en maar vaak onbewust. Hetzelfde doe je bij merken: in een fractie van een seconde bepaal je de waarden en kenmerken van dat merk, gebaseerd op jouw eigen ervaring én de mening van anderen. Het geeft je focus en houvast.

een persoon die een telefoon vasthoudt
Lees meer...

Click & Collect, een bewezen en blijvende trend

Jouw klanten winkelen online, meer dan ooit tevoren. In onze beleving is deze stijging van het online winkelgedrag een blijvende trend. Met een hoog rendement voor de retailer, maar ook een winkelervaring voor de consument wint Click & Collect aan populariteit. Klanten besparen op de bezorgkosten en genieten van de snelheid en het gemak van het ophalen van hun bestelling. Op een locatie dichtbij, wanneer het hen uitkomt.

een digitale klok die de tijd toont
Lees meer...

Hoe zet jij Click & Collect succesvol op?

Anno 2021 maakt online verkoop nog steeds een enorme groei door. Toch zijn er twee dingen die jouw klant afschrikken: de verzendkosten en het wachten. Het in 2021 geen vraag meer of winkels Click & Collect aanbieden. Het gaat er nu om hoe goed de ervaring van de klant is in jouw winkel. En hoe ze de ervaring vergelijken met die van jouw concurrenten.

een grote groep vlinders
Lees meer...

Heb jij genoeg onderscheidend vermogen? We geven 7 tips

We schreven het al eerder, positioneren is de zoektocht naar de nummer 1 positie in het hoofd van jouw doelgroep. Om deze positie te bereiken, heb je natuurlijk wel wat nodig. Een goed product, de communicatie op orde, weten in welke markt je je begeeft, maar ook genoeg onderscheidend vermogen. Met de hoeveelheid prikkels die jouw doelgroep dagelijks ontvangt is dit moeilijk. 

een speelgoed cijfer op een strand
Lees meer...

Geef je merk karakter en emotionele lading met een archetype.

Elk bedrijf en iedere organisatie wil het: een merk waar mensen van houden. Je wil herkenbaar zijn. Opvallen. Ergens voor staan. Maar daar heb je wel karakter voor nodig. Hoe zorg je ervoor dat het karakter van je merk overal in terugkomt? Het kiezen van een archetypes helpt hierbij.

een groep gele legofiguren
Lees meer...

What the Duck?

Als je met ons een gratis quickscan of een strategisch pad aangaat, starten we vaak met het bouwen van een eendje van Lego. We krijgen vaak rare gezichten als we hiermee starten. We zien mensen denken: wat is hiervan nu de meerwaarde? Waarom een eendje? Alleen maar voor de fun of schuilt hier meer achter? Is het niet kinderachtig?
grafiek, boomkaartdiagram
Lees meer...

Pandemie zet aan tot andere businessmodellen

De wereld is door de huidige pandemie ingrijpend veranderd. Daarom is het nu de tijd om naar je businessmodel te kijken. Om jouw waarde, kosten, opbrengsten en de verbindingen tussen deze zaken  te analyseren en oplossingen te vinden voor jouw specifieke product, markt of doelgroep.