Wij laten jouw merk groeien.

Wij helpen je met merkstrategie en positionering in het digitale tijdperk. Met eigenzinnige inzichten en aanstekelijke energie maken we je merk sterker en sympathieker.

een groep mensen die een bordspel op een lijst spelen

Waarom ontwikkel je een merkstrategie?

Als merk of organisatie wil je manieren én middelen om bedrijfsdoelen te behalen. Vervolgens wil je je onderscheiden ten opzichte van je concurrenten en een unieke positie in het hoofd van je afnemer innemen. Maar hoe doe je dit in een digitaal tijdperk? Bij welke trends haak je aan, met welke online partners werk je samen en waar in je organisatie ga je digitaliseren?

Met een goed doordachte merkstrategie en een slim opgezette positionering bereik je

  • nieuwe klanten en meer omzet
  • minder prijsgevoelig
  • hogere klantloyaliteit
  • meer energie in je organisatie
een man met een snor

Wil je meer weten over merkidentiteit?

Neem contact met mij op als je denkt een strategische vraag te hebben, dan bekijken we samen wat het beste werkt.

een groep mensen in een vergadering

Merkidentiteit & positionering

Wie ben je en wat maakt je uniek ten opzichte van anderen? Jouw merkidentiteit (ook wel merk-DNA) is het fundament onder jouw succes, het beschrijft wat je betekent voor anderen.

Hoe scherper de keuzes die je hierin maakt, des te beter plaatst jouw doelgroep jouw merk in het juiste hokje. We zorgen ervoor dat merkidentiteit, merkarchitectuur en (online) positionering in overeenstemming zijn met je ambities.

Merkuiterlijk

Merkuiterlijk

Altijd een herkenbaar gezicht naar buiten. Het merkuiterlijk is de visuele vertaling van jouw cultuur. We zien erop toe dat het verhaal dat je vertelt consistent is in inhoud en stijl. Onze designers stemmen kleur, vorm en beeldgebruik volledig op elkaar en op jouw cultuur en waarden af. 

Meer merkuiterlijk
een persoon die naar een whiteboard wijst

Digitale transformatie

Hoe beweegt je merk of organisatie mee in de digitale wereld van vandaag én morgen? Deze digitale wereld biedt veel kansen, maar ook hoge verwachtingen en wensen van je doelgroep. Wij helpen je met digitale transformatie, zodat je meer toegevoegde waarde levert op een toekomstbestendige manier.

een groep flessen

Productmarketing

Jij ontwikkelt producten of diensten. We bepalen samen de kracht van jouw product, de prijsstelling en de hiërarchie tot andere producten. Zodat je doelgroep direct de waarde inziet van de producten en eerder tot aanschaf overgaat.

Meer productmarketing

Wij ontwikkelde de merkstrategie voor onder andere

Er zijn verschillende uitdagingen en aanleidingen om aan de slag te gaan met je merkstrategie.

  • Een nieuw merk bouwen start met het vormen van merkidentiteit. Er is een business idee, maar wie ben je, waarom kopen klanten je producten en hoe vertaal je je ambities naar concrete acties?
  • Een nieuwe activiteit kan de aanleiding zijn om een bestaand merk aan te scherpen. Bijvoorbeeld internationalisatie of de stap naar e-commerce.
  • Een koerswijziging of verandering die invloed heeft op de presentatie van jouw bedrijf is een belangrijke aanleiding om je merkstrategie te herzien.
  • Je hebt een duidelijke groeiwens maar door een ongeschreven merkstrategie blijft groei uit. 

Herken je 1 van deze uitdagingen in jouw organisatie? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.

Vrijblijvend sparen over jouw merkstrategie?

Neem contact met ons op. Wij nemen binnen 1 werkdag contact met je op voor een vrijblijvende afspraak.