Onze blog

In onze blog geven wij onze visie op ons werk, op vernieuwingen en op trends.

grafische gebruikersinterface
Lees meer...

Kleurpsychologie als essentiële factor op websites

Bij het ontwerpen van een website draait het niet alleen om esthetiek en functionaliteit, maar ook om het overbrengen van de juiste boodschap en het creëren van de juiste gebruikerservaring. Een van de krachtigste tools die webdesigners kunnen gebruiken, is kleurpsychologie. In deze blog zullen we onderzoeken waarom kleurpsychologie een essentiële factor is op websites en hoe het de perceptie, emoties en acties van gebruikers kan beïnvloeden.

een persoon die een tablet vasthoudt
Lees meer...

10 tips voor een succesvol klantportaal

Een klantportaal is dé manier om meer service te bieden aan je klanten en je salesprocessen efficiënter in te richten. We leggen uit wat een klantportaal is en we geven 10 tips voor een succesvol klantportaal.

pictogram
Lees meer...

Umbraco producten zijn NIET kwetsbaar voor de recent gevonden exploit in Log4j

Op 10 december is er een wereldwijde beveiligingsaankondiging gedaan met betrekking tot een kritiek beveiligingsprobleem. Dit probleem is door experts beschreven als "de slechtste ontdekking in de afgelopen jaren" voor de kwetsbaarheid en de mogelijke gevolgen ervan tot wereldwijde softwaresystemen.

een man en een vrouw die bij een lijst werken
Lees meer...

De weg naar online succes deel 3: hoe optimaliseer ik mijn funnel?

Wij ontwikkelen Umbraco websites, wij houden ons bezig met merkstrategie en we helpen met jouw produktmarketing. Maar waar is nu de gemene deler in deze vakgebieden? Dat is jou helpen met jouw online succes. 

Deze week deel 3 in onze serie"De weg naar online succes": hoe kun je jouw funnel optimaliseren?

een man die een vrouw iets op een whiteboard toont
Lees meer...

De weg naar online succes deel 2: hoe zet ik een funnel op?

Wij ontwikkelen websites, wij houden ons bezig met merkstrategie en we helpen met jouw produktmarketing. Maar waar is nu de gemene deler in deze vakgebieden? Dat is een funnel. Het inzetten van een denkbeeldige funnel dwingt je niet alleen na te denken over techniek, maar over je gehele merkstrategie en produktmarketing.

Deze week deel 2 in de serie "De weg naar online succes": hoe zet je jouw funnel op?

een vrouw die met een man spreekt
Lees meer...

De weg naar online succes deel 1: wat is een funnel?

Wij ontwikkelen websites, wij houden ons bezig met merkstrategie en we helpen met jouw produktmarketing. Maar waar is nu de gemene deler in deze vakgebieden? Dat is een funnel. Het inzetten van een denkbeeldige funnel dwingt je niet alleen na te denken over techniek, maar over je gehele merkstrategie en produktmarketing.

Deze week deel 1 in de serie "De weg naar online succes": wat is een funnel?

een persoon die een laptop bekijkt
Lees meer...

Umbraco CMS: waarom kies jij voor Umbraco?

Als organisatie wil een website die veilig, snel en gebruiksvriendelijk is. Ook wil je dat je integratie van jouw bestaande pakketten soepel verloopt. In deze blog vertellen we waarom Umbraco CMS een goede keuze is voor een CMS.

een mens die aan een computer werkt
Lees meer...

Voor wie is Umbraco CMS?

De keuze voor een goed Content Management Systeem is belangrijk. Waarom? Als organisatie wil je een website die veilig, snel en gebruiksvriendelijk is. Ook wil je dat de integratie van bestaande pakketten soepel verloopt. In deze blog vertellen we wanneer Umbraco CMS een goede keuze is en voor wie Umbraco CMS erg geschikt is.

grafische gebruikersinterface, toepassing, pictogram
Lees meer...

Umbraco CMS: wat is Umbraco CMS?

Umbraco is een Content Management Systeem waarmee jij

  • een website of blog maakt, zonder code te schrijven;
  • een webshop beheert met hoge conversiepercentages;
  • meer leads genereert met een snelle zakelijke website;
  • een maatwerk website ontwikkelt die volledig is geïntegreerd met jouw applicaties;
  • de inhoud van jouw website verdeelt over websites, apps en IoT-apparaten (van derden) met behulp van krachtige API's en GraphQL;
  • geniet van een eenvoudig te beheren contentmanagementsysteem (CMS), zonder beperkingen;
een groep mensen die op een bank zitten
Lees meer...

Wat is merkstrategie in het digitale tijdperk?

Voordat wij bij een bedrijf starten met een traject voor een nieuwe merkstrategie, komen er veel vragen op ons af. En dat vinden we prettig, want hoe meer onze klanten vragen, hoe soepeler het proces loopt om tot een nieuwe merkstrategie te komen. We komen ook veel dezelfde vragen tegen. In deze blog geven we antwoord op een paar veelvoorkomende vragen over merkstrategie in het digitale tijdperk.

een persoon die naar een whiteboard wijst
Lees meer...

Onze werkwijze: de design sprint van Dutchbreeze

Met een design sprint comprimeren wij projecten, die anders vaak maanden in beslag nemen, tot slechts 1 week.

Wij hebben in het verleden vaak meegemaakt dat vooral Umbraco ontwikkeltrajecten, maar ook de strategische trajecten traag zijn. De oorzaak van deze traagheid ligt vaak in het niet maken van keuzes en beslissingen en doordat niet alle mensen direct worden gebrieft. Én omdat reclamebureau's enorm veel overhead creëren door het gebrek aan focus op 1 opdrachtgever.

een hand die schaakt
Lees meer...

Merkstrategie, duidelijke keuzes maken

Een merkstrategie is een (langetermijn)plan met duidelijke keuzes om jouw ambities waar te kunnen maken. Aangevuld met doelen, dromen én de inzet van middelen op basis van het karakter van jouw bedrijf of merk.

Maar wat is de identiteit van jouw merk of bedrijf? En welke middelen zet je in op basis van jouw karakter? Hoe maak je de (vaak moeilijke) keuzes?

een paar speelgoedbeeldjes
Lees meer...

Positioneren: betrokkenheid vergroten door keuzes maken.

Ieder mens is uniek, althans dat vinden ze vaak. Je hebt idealen, waarden, kenmerken, dromen en ambities. We kijken ook naar ieder mens anders en we vormen vaak ons oordeel op basis van het eerste contactmoment. In hokjes denken: soms bewust en maar vaak onbewust. Hetzelfde doe je bij merken: in een fractie van een seconde bepaal je de waarden en kenmerken van dat merk, gebaseerd op jouw eigen ervaring én de mening van anderen. Het geeft je focus en houvast.

een persoon die een telefoon vasthoudt
Lees meer...

Click & Collect: een blijvende trend.

Jouw klanten winkelen online, meer dan ooit tevoren. In onze beleving is de stijging van het online winkelgedrag een blijvende trend. Met een hoog rendement voor de retailer, maar ook een winkelervaring voor de consument wint Click & Collect aan populariteit. Klanten besparen op de bezorgkosten en genieten van de snelheid en het gemak van het ophalen van hun bestelling. Op een locatie dichtbij, wanneer het hen uitkomt.

een digitale klok die de tijd toont
Lees meer...

Hoe zet jij Click & Collect succesvol op?

Anno 2022 maakt online verkoop nog steeds een enorme groei door. Toch zijn er twee dingen die jouw klant afschrikken:

  • de verzendkosten en
  • het wachten.

Het is geen vraag meer of winkels Click & Collect aanbieden. Het gaat er nu om hoe goed de ervaring van de klant is in jouw winkel. En hoe ze de ervaring vergelijken met die van jouw concurrenten.

een grote groep vlinders
Lees meer...

Heb jij genoeg onderscheidend vermogen? We geven 7 tips

We schreven het al eerder, positioneren is de zoektocht naar de nummer 1 positie in het hoofd van jouw doelgroep. Om deze positie te bereiken, heb je natuurlijk wel wat nodig. Een goed product, de communicatie op orde, weten in welke markt je je begeeft, maar ook genoeg onderscheidend vermogen. Met de hoeveelheid prikkels die jouw doelgroep dagelijks ontvangt is dit moeilijk. 

een speelgoed cijfer op een strand
Lees meer...

Geef je merk karakter en emotionele lading met een archetype.

Een merk waar mensen van houden. Dat wil iedere organisatie. Je wilt herkenbaar zijn. Opvallen. Ergens voor staan. Maar daar heb je wel karakter voor nodig. Hoe zorg je ervoor dat het karakter van je merk overal in terugkomt? Het kiezen van een archetype helpt je hierbij.

een groep speelgoed in een boom
Lees meer...

What the Duck?

Als je met ons een een strategisch traject aangaat, starten we vaak met het bouwen van een eendje van Lego. Vragende en verontwaardigde blikken volgen. wat is hiervan nu de meerwaarde? Waarom een eendje? Alleen maar voor de fun of schuilt hier meer achter? Is dit niet kinderachtig?
een groep mensen die in een kamer met glazen wanden zit
Lees meer...

Pandemie zet aan tot andere businessmodellen

De wereld is door de huidige pandemie ingrijpend veranderd. Daarom is het nu de tijd om naar je businessmodel te kijken. Om jouw waarde, kosten, opbrengsten en de verbindingen tussen deze zaken  te analyseren en oplossingen te vinden voor jouw specifieke product, markt of doelgroep.