Hoe kun je je visueel zo onderscheiden dat je een unieke plek in het hoofd van jouw doelgroep inneemt?

Het merkuiterlijk laat zien waar jouw organisatie staat: de visuele vertaling van jouw cultuur. We brengen het beeldmerk, de huisstijl, de beeldtaal en de tone-of-voice in lijn met jouw waarden en cultuur.

close-up van mensen die op document schrijven

Waarom ontwikkel je een (nieuw) merkuiterlijk?

Het merkuiterlijk combineert alle visuele aspecten van de merkidentiteit en communiceert daarmee het gevoel en de ervaring die past bij de positionering van een merk. Deze visuele aspecten zijn onder andere het logo, het lettertype, de kleuren en de fotografie.

Door een goede merkidentiteit te ontwerpen verstevig je jouw positionering. Je laat zien en voelen welke emoties jouw merk oproept bij jouw doelgroep. Onze art-directors begeleiden jouw merk bij een visueel krachtig merkuiterlijk. 

We route naar een een (nieuw) merkuiterlijk

Na een Quickscan of kennismaking plannen we een sessie met onze merkstrateeg of art-director. In deze kennismaking bepalen we jouw doelen, kijken we wat al goed is en welke pijnpunten in jouw organisatie spelen. 

01

Ontdekken & vormen

We willen weten wat jouw cultuur is. Wat zijn jouw kernwaarden, jouw missie en jouw visie? We bepalen samen de kaders voor een geslaagd ontwerp.

02

Ontwikkelen

We bedenken, schetsen en we ontwikkelen een prototype die we aan je voorleggen. Op basis van een breedgedragen keuze werken we het concept verder uit.

03

Implementeren

Je ontvangt het nieuwe beeldmerk en een brandbook met alle visuele onderdelen van jouw merk. We registreren het woord- en beeldmerk in de door jou gewenste (inter)nationale registers.

04

Lanceren

We bepalen een roadmap op waarin we jou de handvatten geven voor een succesvolle implementatie. We denken mee in een proces voor (interne) lancering.

onze prijzen

Transparant en duidelijk

Hoe ontwerpen we jouw merkuiterlijk?

een teken op een gebouw

Merkidentiteit en positionering als basis

Bij het ontwerpen van een nieuwe huisstijl het belangrijk om eerst een goed beeld van jouw organisatie te krijgen. We kunnen pas een passend merkuiterlijk ontwikkelen als de essentie van jouw merk duidelijk is. Heb je al een merkdocument? Dan nemen we deze graag persoonlijk met jou door. Heb je deze niet? Dan is een OneDayBooster merkidentiteit misschien al wel genoeg om voor jouw merk aan het werk te gaan.

Merkuiterlijk

Ontwikkelen van het merkuiterlijk

We gaan voor optimale aansluiting bij jouw merkidentiteit, cultuur en doelgroep. In 1 week denken, schetsen en we ontwikkelen meerdere concepten die we valideren bij gebruikers. We bepalen het beeldgebruik, tone-of-voice en we laten je zien hoe je jouw visuele identiteit kunt gebruiken.

Sms

Brand book

Staat de nieuwe visuele identiteit? Dan leggen we alle ontwerpkeuzes vast in een brand book. Zo weet iedereen binnen de organisatie én externe partijen wat de richtlijnen zijn als het gaat om de visuele identiteit.

Sms

Registratie van beeldmerk

Ook registreren we het woord- en beeldmerk in de door jou gewenste (inter)nationale registers. We doen eerst een onderzoek en adviseren je over de registratiemogelijkheden. We nemen de gehele aanvraagprocedure van jouw merk voor je uit handen. Van naamsonderzoek tot inschrijvingsbewijs.

Wij ontwikkelde het merkuiterlijk voor onder andere

een man met een baard

Meer weten over (re)branding?

In een Quickscan of een kort gesprek vertel ik je graag meer over onze aanpak én wat wij voor jouw merk kunnen betekenen.